PORRASPÄIVÄT
6.–12.11.2023

Pieni hengästyminen piristää päivää

Ota askel terveyteen ja valitse portaat hissin sijaan!

numero yksi

Valitse portaat

Päivittäisen arkiliikunnan merkitys energiankulutukselle on kokonaisuudessaan suurempi kuin liikuntaharrastuksen, sillä arkiliikunta vaikuttaa pitkin päivää. Valitse siis portaat!

numero kaksi

Portaista on aivojumpaksi

Portaiden nousu pitää aivot kunnossa. Kun vuoden aikana kävelee päivittäin yhden kerrosvälin, niin aivot nuortuvat puoli vuotta.

numero kolme

Kunto kohoaa

Portaiden käyttö hissin tai liukuportaiden sijaan on helppo tapa lisätä liikkumista. Portaiden nousu kohottaa kuntoa, sillä rappusten käveleminen ylös vastaa teholtaan hölkkää. 6 minuuttia porraskävelyä päivittäin voi parantaa kestävyyskuntoa yhtä paljon kuin 45 minuutin mittainen päivittäinen kävelylenkki.

numero neljä

Portaat vievät myös alaspäin

Portaiden nouseminen saattaa joskus tuntua työläältä. Kannattaakin muistaa, että myös portaiden laskeutuminen on tehokasta. Portaiden alaspäin kävely on jarruttavaa lihastyötä, jolla on positiivisia vaikutuksia alaraajojen lihasvoimaan sekä lukuisia muita hyviä vaikutuksia terveyteen.

Kiitos porraspäivät-kampanjaan osallistuneille

Vuoden 2022 Porraspäiviä vietettiin marraskuun ensimmäisellä viikolla 31.10.–6.11. Tämänvuotiseen Porraspäivät-kampanjaan tuli yhteensä 337 ilmoittautumista. Lämmin kiitos kaikille mukana olleille! Hienoa, että otitte askeleita kohti oman hyvinvointinne edistämistä.

Kampanjassa oli mukana 221 erikokoista työyhteisöä ympäri Suomea. Useista työyhteisöistä mukana oli yksiköitä eri puolilta Suomea, joten kaikkiaan mukana olleiden työyhteisöjen todellinen määrä nousee korkeammaksi. Portaita kuljettiin tällä viikolla muun muassa useissa eri oppilaitoksissa, ministeriöissä, kaupungeissa ja kunnissa, yhdistyksissä sekä suurissa ja pienissä yrityksissä. Lisäksi suuri joukko yksityishenkilöitä osallistui kampanjaan.

Aihetunnisteella #porraspäivät jaettiin sosiaalisessa mediassa runsaasti porraskuvia ja -videoita sekä muita tunnelmia kampanjasta. Kiitos kaikille aktiivisesta osallistumisesta myös somen puolella.

Seuraavan kerran Porraspäivät-kampanjaa vietetään tuttuun tapaan marraskuun ensimmäisellä kokonaisella viikolla eli 6.–12.11.2023. Ilmoittautuminen ensi vuoden kampanjaan avataan loppukeväästä. Siihen saakka pysytään portaissa!

Osallistuimme Porraspäiviin viime viikolla. Portaiden nousu pitää aivot kunnossa ja tuo tehokkaasti arkiliikuntaa päivään. Meidät löytää portaista jatkossakin! 🚶‍♀️
#KarpaloGroup #Porraspäivät
...

4 0

Tuntuuko portaiden nouseminen joskus raskaalta? Ei se mitään! Myös portaiden laskeutuminen on nimittäin tehokasta liikuntaa. Portaiden alaspäin kävely on jarruttavaa lihastyötä, jolla on positiivisia vaikutuksia alaraajojen lihasvoimaan sekä lukuisia muita hyviä vaikutuksia terveyteen. ✨

Näin päättyy tämän vuoden porraspäivät, mutta rappuset voi ja kannattaa valita joka päivä! 💪🏼
...

2 1

Porraspäivät-viikko alkaa nyt olla viimeisiä rappusia vaille tapultetu (tai paremminkin askellettu). Suurkiitokset kaikille tämänvuotiseen kampanjaan osallistuneille! Mukana oli 221 erikokoista työyhteisöä eri puolilta Suomea. Portaita kuljettiin tällä viikolla muun muassa useissa eri oppilaitoksissa, ministeriöissä, kaupungeissa ja kunnissa, yhdistyksissä sekä suurissa ja pienissä yrityksissä. Lisäksi suuri joukko yksityishenkilöitä osallistui kampanjaan. Kiitos ihan jokaiselle teistä!

Seuraavan kerran Porraspäiviä vietetään 6.–12.11.2023. Tervetuloa mukaan myös ensi vuoden kampanjaan. Tehdään yhdessä aktiivisuudesta uusi normaali! 💪🏼

#porraspäivät #AskelTerveyteen #LiikkuvaAikuinen #AktiivisuusOnUusiNormaali #arkiaktiivisuus #hyötyliikunta #arkiliikunta #PienetTeotRatkaisevat
...

10 0

🔊 Odotettavissa portaissa puuskittaista hengitystä 

Kohti portaita ja niiden yli! Miksi porraskävely? 👟

💯 tehokasta arkiliikuntaa

💫 aktivoi keskivartalon-, alaraajojen ja pakaralihaksia sekä ylläpitää koordinaatiokykyä.

🏃‍♂️ pelkästään normaali porraskävely vastaa reipasta kävelyä.

🔝 on tutkitusti vaikuttava tapa nostaa kuntoa ja tulokset alkavat tuntua jo muutaman viikon kuluttua.

Itsellesi otat jokaisen askeleen.

"Tiedän mitä teen, on selkeet tavoitteet" Palkitse itsesi vaikka porraskahveilla. 🍩☕️ #munkkikahvit

Mukavaa sunnuntaiehtoota!
.
.
.
.
#medisportoy #lääkärikeskus #kaikkeahyväävointiisi #tampere #pirkanmaa #porraspäivät #liikkuvaaikuinen #haaste #pienetteot #arkiliikunta #liikeonhyväksi #täytyyjaksaa #kuntoportaat #tahdonportaat #pyynikki #pyynikinmunkki
...

7 0

Portaiden käyttö hissin tai liukuportaiden sijaan on helppo tapa lisätä liikkumista. Portaiden nousu kohottaa kuntoa, sillä rappusten käveleminen ylös vastaa teholtaan hölkkää. 🏃🏽‍♀️

Esimerkiksi kuusi minuuttia porraskävelyä päivittäin voi parantaa kestävyyskuntoa yhtä paljon kuin 45 minuutin mittainen päivittäinen kävelylenkki. Mieletöntä! 🏆

Tuu mukaan! ❤️ Porraspäivät 31.10.-6.11.2022!

Otatko haasteen vastaan? Ilmoita itsesi ja työyhteisösi mukaan tempaukseen ja jaa teemaan liittyvä kuvasi tai videosi somessa aihetunnisteella #Porraspäivät! 👏🏻
...

0 1

Porraspäivät 2022🏃‍♀️

Portaiden kulku kuvaa mainiosti fysioterapian ja kuntoutusprosessien yksilöllistä kulkua.

✔️ Kuntoutus etenee aina portaittain

✔️ Prosessin aikana eteen saattaa tulla hidasteita

✔️ Välillä kuntoutus saattaa edetä myös odotettua nopeammin

✔️ Kuntoutus on täysin yksilöllistä ja harvoin täysin lineaarista

Videossa aktiivinen kuntoilija Uuno näyttää mallia kuntoutuksen etenemisestä🐶

medisportoy

#porraspäivät #kuntoutus #fysioterapia #yksilöllisyys #EHPerformance
...

13 1

PORRASPÄIVÄ VOI OLLA JOKA PÄIVÄ!🙌🏻 #porraspäivät

Portaita löytyy kaikkialta🤩
Vihdoinkin meillä portaat myös kotona.💪🏻

Portaiden nouseminen ei tarvitse olla aina treeni, vaikka lapseni 5 v. sanoo usein, kun juostaan jossain tai mennään portaita; ”Onko tää äiti hyvää treeniä?”🙈😂
No on!
Mutta paljon muutakin kuin treeniä. Sä teet kehollesi hyvinvointi teon joka kerta, kun valitset enemmin portaat kuin hissin. Poikkeukset ymmärrettävää, kun painavat kassit tai lastenrattaat yms.🙏

🙌🏻Valitse portaat, koska ne tekee hyvää sulle. Virkistää mieltä!🥳

Voi ylittää itsensä, kun jaksaakin nousta tai juosta portaat vielä uudelleen. Pakaralihas aktivoituu portaissa tosi hyvin. Kuormittaa kehoa kokonaisvaltaisesti ja parantaa hapenottokykyä.🥰

Mä rakastan portaita ja porrastreeniä.🫶🏻

Valitse säkin portaat. Käy testailemassa erilaisia treenejä portaissa.
HEI, aina portaissa ei tarvitse juosta!

Tässä muutama vinkki: 
(mitä voit tehdä myös lapsen kanssa)
🦵🏻kävellen
🦵🏻joka toinen porras
🦵🏻sivuttain
🦵🏻hypyillä
🦵🏻erilaiset eläinliikkeet
🦵🏻leikit ja hipat
🦵🏻ylhäältä alaspäin voi tulla myös eri tavoin

Tykkäätkö sä portaista, vai onko sulla sellainen viha-rakkaussuhde!?

Ps. Ihanaa, kun löytyy vanhoja videoita valmiina.😌 Pian vois kuvailla kotona ”porrastreeniä”.🤔

Kivaa viikonlopun jatkoa!🤗
...

6 1